Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Nejhorší optika? Pro mě Eiffel optic!

17. března 2018 Kategorie: Služby

Brýle (tzv. na dálku) nosím od svého raného dětství. Za ta léta mám tak zkušenost snad s desítkou optik. Někde byly služby lepší, personál ochotnější, jinde zase širší výběr, vyšší ceny, apod. Dnes asi běžný stav. Ale co jsem zažil v Eiffel optic, to se mi zatím ještě nikde nestalo.

Celou situaci bych asi popsal příslovím: Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. První návštěva proběhla poměrně příjemně. Paní prodavačka se mi při výběru nových brýlí ochotně věnovala. Vyzkoušel jsem několikery obroučky, ale žádné mi nesedly tzv. ťip – ťop. Dozvídám se, že se to dá ale vše upravit tak, aby mi brýle vyhovovaly a seděly na 100%. Ovšem prý až po výměně skel! Dobře, brýle si objednávám, samozřejmě kompletní včetně skel. Celková cena šest a půl tisíc.

Brýle byly hotové asi za týden. Kdo nosí brýle, tak mi potvrdí, že na nové obroučky i skla je potřeba si pár dní zvykat. Tak jsem si pár dní zvykal.

Během několika prvních dní se mi ale hned uvolnilo plastové zakončení kovových nožiček. Když jsem to přišel reklamovat, řekli mi, že mi to nemohou na místě opravit, že to musí poslat do servisu. Naštěstí jsem měl ještě své staré brýle. Oprava trvala opět asi týden, reklamační protokol jsem nedostal, takže ani nevím, jakým způsobem to opravili, a proč to vlastně nešlo ani udělat na místě.

Aby mi brýle lépe seděly a nesjížděly z nosu, nechal jsem si je po nějakém čase zahnout za ušima. Ovšem stále to nebylo ono. Zašel jsem proto opět do totožné optiky, kde jsem brýle kupoval a požádal zde o úpravu. A nestačil jsem se divit!

Chtěl jsem si nechat přiohnout jednu nožičku brýlí, neboť mám dojem, že mám brýle nakřivo. A to asi z důvodu, že mám jedno ucho níže. Paní v optice si brýle prohlédla, položila je na stůl a řekla, že nevidí problém, že jsou brýle rovné. Povídám, ano, brýle jsou rovné, ale uši mám křivě, proto chci jednu nožičku ohnout. Paní si opět brýle prohlíží a pak se zeptá:

Optička: A jsou ty brýle koupené u nás?
Já: Ano, samozřejmě, jinak bych sem nechodil.
Optička: My ale máme jen obroučky se značkou. Zde žádnou značku nevidím.
Já: Tak to se asi již setřela. Ale mám účet. (poznámka: značka byla na vnitřní straně již zmíněném a reklamovaném plastovém zakončení nožiček)
Optička: Tak to vám již nemůžeme udělat, to jsou již staré brýle a je zde únava materiálu a mohly by prasknout.
Já: Ty brýle nejsou staré, ale spíše nekvalitní!
Optička: Jak povídám, jedině na vaše riziko!

Dále jsem neměl sílu hádat se s touto silně profesionální optičkou, kterou evidentně překvapila i informace, že má člověk na hlavě dvě uší, a že nejsou zcela symetrické. A už vůbec jsem nechtěl přistoupit na úpravu brýlí na mé vlastní riziko prováděnou touto profesionálkou! Ta by je totiž dokázala rozlámat jen pouhým pohledem.

Asi v rámci udržení dobrých vztahů se zákazníky, mi ještě na rozloučenou brýle „vyleštila“ jejich erárním hadříkem. Musím vám říci, větší humus jsem neviděl. Než jsem ji stačil zastavit, tak jsem měl brýle jak s mléčnými skly.
To je má zkušenost. Eiffel optic už nikdy!!!

Počet komentářů: 1

“Nejhorší optika? Pro mě Eiffel optic!”


  1. Myslím, že optiky obecně jsou kapitola sama pro sebe. Nepřehlednost jejich ceníku je na pováženou. Divím se, že se na ně ještě nezaměřila žádná kontrola. Asi slušná lobby.
    Někde uvádějí cenu za jedno sklo, jinde za obě, jinde mají 1+1 sklo zdarma. Někde zase stanovují finální cenu skel až podle dioptrií nebo cylindru, jinde na toto vůbec nehledí. Pak zase někde mají UV filtr zdarma, jinde za příplatek. A dalších asi tisíc ochranných vrstev jako PC filtr, Blue Control, filtr proti umatlání, proti zamlžování, proti prachu a bůhví proti všemu dalšímu.
    Uvádět cenu jen za jedno sklo mi přijde stejné, jako kdyby v obuvi uváděli cenu jen za jednu botu! A filtr proti umatlání? Jak to proboha funguje? Nebo jak se pozná, že to funguje? Dá se to vůbec reklamovat? Pochybuji! To je prostě zlodějina … resp. filtr co svět neviděl 🙂
    V jedné optice mi dokonce řekli, že dle zákona nesmějí prodávat skla (oni říkají čočky) bez UV filtru. Tak jak je vůbec možné, že v další optice chtějí za UV filtr příplatek?
    A obroučky raději moc komentovat nebudu, kousek plastu za tři tisíce a více… to je…

    1


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole