Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Jak probíhá prodej auta v autobazaru AAA Auto

14. dubna 2015 Kategorie: Firmy, Služby

Děkujeme našemu čtenáři, který nám zaslal svou zkušenost s prodejem auta v autobazaru AAA Auto. Myslíme, že je to hezky napsaná recenze a zajímavé počtení. Obecně praktiky českých autobazarů nejsou úplně košer, AAA Auto nevyjímaje. Z pochopitelných důvodů nechce být autor textu jmenován.

Před pár dny jsem si koupil nové auto, tedy přesněji mírně ojeté, ale pro mě nové. Jako rodina nepotřebujeme dvě auta, tak jsem se rozhodl to staré prodat. Nechtěl jsem dlouhé týdny hledat kupce, tak jsem se rozhodl auto prodat přes autobazar. Vyrazil jsem tedy v Praze do AAA Auto.

Návštěva v AAA Auto

Nejprve jsem tam zajel na informativní návštěvu, zeptal jsem se jak prodej/výkup auta bude probíhat, jakým způsobem a jak rychle dostanu za své auto peníze. V bazaru si na mě vzali telefonní kontakt a jel jsem domů s tím, že si celou věc ještě rozmyslím.

Abych řekl pravdu, moc klidu na rozmýšlení jsem nedostal. Obchodník z bazaru mi volal hned druhý den a byl docela neodbytný. Jak jsem se prý rozhodl a kdy jim tam to své auto přivezu. Navzdory telefonátům jsem tam jel auto prodat až další týden. A co že jsem to vlastně prodával?

Škoda Fabia Combi, 1.4 MPI, rok výroby 2002, najeto 197 700 km

Dorazil jsem do „Áček“ a relativně rychle se mě ujali. Celý proces prodeje začíná kontrolou dokladů, následuje zkušební jízda, nejprve po areálu prodejny, poté jsme vyjeli ven a jeli směrem na Bohnice. Nyní začínám poslouchat komentáře: tady nám bouchá ložisko, motor divně hučí, spojka zabírá až nahoře… a podobně.
Jasně, je to starší auto, vlastně žádná hitparáda, tak nějaké mouchy má, ale naučené fráze si mohl odpustit a nedělat ze mě vola. Nicméně k těmto (ne)závadám se ještě vrátím později.

Vyjednávání o ceně

Po zkušební jízdě začíná vyjednávání o ceně. První nabídka je 22 200 korun. To jednoznačně odmítám, mám svou hranici 29 tisíc, pod tuto hranici nejdu, jim to samozřejmě neříkám. Obchodní odchází, prý se jde poradit s nadřízeným. Vrací se a nabízí mi 24 350 Kč. Opět odmítám a obchodník se jde opět radit s nadřízeným. Tentokrát vidím, jak oba pobíhají na dvoře kolem mého auta a prsty si navzájem ukazují zřejmě problémová místa. Říkám si hezké divadlo. S jejich návratem do kanceláře dostávám další nabídku, tentokrát 27 500, prý je to maximum, co mi můžou dát. OK, takže na shledanou. Když jsem byl na odchodu, tak nabídku ještě upravují na 28 500 korun. To opět odmítám a požaduji 29 tisíc, které nakonec dostávám.

Podpisy dokumentace

Takže na ceně jsme se nakonec dohodli, ale nebudu přehánět, když napíšu, že zmíněné dohadování trvalo 2 hodiny. Nyní přišla na řadu kupní smlouva a další předávací dokumentace.

První na řadu přišel předávací protokol. Kolonka známé závady je prázdná. A jsem zpět u těch (ne)závad ze zkušební jízdy. Ptám se tedy kde je napsané to bouchající ložisko a špatná spojka? Když to byl při zkušební jízdě takový problém, proč to není nikde zmíněno? Moc se jim do toho nechce, ale závady dopisují. Další kolonka najeté kilometry je také prázdná! To se prý doplní později. Tak to už si snad dělají srandu! Trvám na vyplnění, takže opět s nevolí, ale kolonka se doplňuje.

A bonbónek mě čekal na závěr. Při podpisu kupní smlouvy jsem byl jen tak mimo řečí informován, že musím zaplatit poplatek 2 390 korun. Co prosím? Že se prý změnil zákon, a že se to prý musí platit. Tak tvrdím, že si auto nechávám a jsem opět na odchodu. V tu chvíli mě zase zastavují, a že to zkusí nějak zařídit. Slečna zvedá telefon a volá se někomu nahoru. Během chvilky je u nás již nám dobře známý pan nadřízený pana obchodníka. Poplatek 2 390 korun mi po konzultaci s dalším panem nadřízeným nakonec odpouští. Zajímavé, dle zákona se to musí platit, ale dokážou vám to odpustit, tak to s tím zákonem nebude tak horké, že?

Kupní smlouvu nakonec podepisujeme ve čtyřech kopiích:
1ks pro mě
1ks pro účely archivace si nechá autobazar
1ks pro účetní
1ks pro účely Evidence vozidel

Po podpisech všech dokumentů dostávám na ruku vyjednaných 29 tisíc a odcházím domů.

Doporučení na závěr

Dovolím si tedy i malé doporučení. Pokud svůj vůz v AAA Auto prodáváte, určitě o výkupní ceně s vykupujícím pracovníkem diskutujte, vyjednávejte, a nepřistupujte hned na první nabídku, určitě vám udělají ještě několik lepších. Pokud auto v tomto autobazaru kupujete, nechte si ukázat také předávací protokol od původního majitele, zajímal bych se především o najeté kilometry. Otázka je, zda vám ho ukážou.

Myslím, že by článek nebyl kompletní, kdybych tu nezmínil, za kolik mé auto bazar nakonec prodával. Koho by tato informace nezajímala, že? Kontroluji tedy pravidelně jejich nabídku a za dva dny skutečně nalézám svou Fabii. Cena při platbě v hotovosti je 56 000 Kč, pokud byste si auto koupili na splátky, tak jej můžete mít za 46 tisíc, celkem na splátkách však přeplatíte i zmíněných 56 tisíc.

Motoristům zdar a mnoho kilometrů bez nehod.

Počet komentářů: 50

“Jak probíhá prodej auta v autobazaru AAA Auto”


  1. Pavel Srom

    No tak někdo se rád podělí s dobrou zkušeností. A nejen lítat po fórech a plivat na někoho kde nikdy nebyl…

    1
  2. Pavel Srom

    A co se týče výkupu auta, tak když jsem prodával svoji starou oktávku, v jiném nejmenovaném bazaru mi řekli, že bych za to auto měl spíše zaplatit jim. V áčkách jsem dostal 12 tisíc. Za týden jsem se tam byl podívat a moje auto prodávali za 16 tisíc. To si myslím, že není tak špatný. A uvedli vady o kterých jsem věděl…

    2
  3. Mě se tento článek moc líbí. Nedávno jsem totiž četl, že pánové z AAA nejsou ochotní k žádné diskuzi či licitování. Tady je naopak krásně vidět, že jsou 🙂

    3
  4. A nutno dodat, že i skrze zdlouhavější cesty se bývalý majitel dočkal toho co chtěl. A že se auto prodává dráž než se vykoupí? To je snad normální, že…

    4
  5. Dostál Petr

    No nevím jak to vidí „pan“ Hujer, ale ten odkaz co poslal Pavel něco říká… Tak než se bude zase jen plivat, tak by nebylo naškodu si to aspoň přečíst…

    5
  6. Dostál Petr

    A pokud se Vám nechce číst, tak alespoň malý úryvek: V našem srovnání samozřejmě nechybí lídr trhu AAA Auto ani dvojka Auto ESA. Tyto společnosti jsou často předmětem ostrých diskusí, názor na ně není jednoznačný. A tak každý může psát to svoje…

    6
  7. Dostál Petr

    Jak už bylo psáno, pořád se jedná jen o obchod s ojetými vozy, kde každý chce urvat to nejlepší a co nejlevněji, kam jinam jít, než do bazaru, který nabízí více jak 8000 tisíc aut?

    7
  8. Lukášek

    Obecně praktiky českých autobazarů nejsou úplně košer, AAA Auto nevyjímaje. Já tam chodím více jak 15let, zhruba každé dva roky auto prodám a koupím jiné (jedna technická) a proto by mě zajímalo, co myslíte tím, že praktiky nejsou dobré… Možná jsem „hlupák“ ale mě se tam prostě nakupuje dobře…

    8
  9. Lukášek

    A přesně jak psal Dostál Petr, já od ojetého vozu nečekám, že bude jako nové… To prostě být nemůže… Zajímám se o původ, papíry, servisní knížka, stav vozu atd… Pokud se mi něco z toho nelíbí tak prostě jdu na jiné… A vždy jsem si zatím vybral…

    9
  10. já si pořizoval v áčkách octávku a nákup uplně na klid

    10
  11. Já myslím, že je celkem jedno kam pro auto člověk jde, jde o to mít selský rozum a vybrat auto dle možností kupujícího, a v AAA je váhoda, že mají velký výběr aut ve všech cenových relacích

    11
  12. Petrklicek

    Já kupoval auto v AAA na úvěr a tak jak každý říká, že se to nevyplatí, tak jsem dostal mnohem lepší úvěr, než kdybych šel do banky pro peníze

    12
  13. Také jsem dostala mnohem lepší podmínky úvěru přímo od AAA, v bance bych přeplatila strašně moc

    13
  14. Já jsem koupil před 6 lety v AAA octavii 1,9 tdi, tehdy už měla 200 tis km najeto, teď má 500 tis a pořád šlape jako hodinky

    14
  15. Mám velice dobrou zkušenost s AAA auto, kupovala jsem předtím auto jinde a pokaždé jsem se nechala napálit, jednou bylo auto po havárce údajně nikdy nebouráno, podruhé se mi potkal motor po ujetí asi 1000 km, tak jsem šla do AAA auto od nich mám už 6 let a nemusela jsem nic opravovat

    15
  16. Všichni tady hezky píšete, jak dobře jste u AAA auto dobře nakoupili, což je dost podezřené a budí to dojem komentářového spamu. Celé to umocňuje fakt, že článek je o prodeji auto do bazaru, nikoliv o nákupu v bazaru. Myslím, že v tom je dost zásadní rozdíl.

    16
  17. Já jsem do AAA prodával auta i kupoval a vždy vše v pořádku 🙂 nemám co vytknout

    17
  18. Pro objektivnost diskuze musím čtenáře upozornit, že se v diskuzi aktuálně objevuje 8 příspěvků odeslaných z jedné totožné IP adresy (85.71.187.32) ale pod různým nickem. Tyto příspěvky vyznívají výhradně ve prospěch AAA auto, jde o nicky Martina, Standa, Anetka, Petrklicek, Otakar, Patrika a Tom.
    Obdobně je na tom dalších 8 příspěvků, které jsou odeslané z IP adresy 213.220.230.151 a to pod nicky Dostál Petr, Majkl a Pavel Srom, a které prakticky diskutují sami se sebou a potvrzují si navzájem svá tvrzení.
    Nemáme zde nic proti komentářům, které oponují s texty článků. Ale v tomto případě musím potvrdit domněnky těch, kteří upozorňují na komentářový SPAM.
    Myslím, že výše zmíněné ukazuje, k jakým praktikám je ochoten se tento autobazar snížit!

    18
  19. Nevím no, já si nemůžu stěžovat, koupil jsem tam auto mnohem levnějí než bylo na inzerátech a auto jezdí v pořádku:-)

    Edit admin:
    Poměrně rychlá reakce, čtenář asi odebírá naše RSS, ale opět pokus o SPAM. Přispěvatel si tentokrát dal pozor na svou IP adresu, a proto zvolil zřejmě nějaký anonymizer, který mu přidělil ukrajinskou IP. A že náš první příspěvek zde z ukrajinské IP bude česky, tak na takové náhody nevěřím.

    19
  20. Na ceně se v Áčkách dá dohodnout, jako v jiných bazarech, je to tržiště, jako každé jiné.

    20


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole