Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Záruka na baterie

27. dubna 2010 Kategorie: Doporučujeme, Produkty

Vlastní zkušenost mi dala námět na tento příspěvek. Chci se zde trochu rozepsat jak je to vlastně se zárukou na baterie do mobilních telefonů, notebooků nebo tzv. AKU vrtaček.
Výše zmíněné typy baterií nepatří mezi nejlevnější zboží. Baterii do mobilu pořídíme za několik stovek, ovšem baterie do notebooku nás vyjde až na pět tisíc korun. A nejen z tohoto důvodu by nás měla zajímat skutečnost, jak to je doopravdy se zárukou těchto baterií. Je to skutečně jen 6 měsíců, jak udává většina prodejců?

V první řadě si musíme uvědomit rozdíl v pojmech „záruční doba“ a „životnost“. U baterií ale třeba i žárovek a jiných věcí je nutno tyto pojmy rozlišovat. Životnost výrobku může být kratší, ale i delší než záruční doba. Záleží především na frekvenci používání výrobku.

Na baterie se vztahuje záruční doba v trvání 24 měsíců, stejně jako na jakékoli jiné spotřební zboží. Záruční dobu ovšem nelze zaměňovat za životnost výrobku.

Životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, což se ovšem velmi špatně počítá a dokazuje. Proto se většinou používá paušální doba životnosti 6 měsíců. Jedná se ale o životnost baterie nikoli o její záruční dobu!

Co to znamená v praxi? Pokud budete po roce užívání notebooku reklamovat baterii, že vydrží pouze 20 minut, tak s reklamací neuspějete. Pokud vám ovšem baterie po roce užívání vyteče nebo nedej bože vybuchne, jedná se o vadu materiálnu nebo provedení a v tomto případě by měla být reklamace uznána.

Záruční doba na baterie je tedy 24 měsíců, ale nevztahuje se na pokles kapacity, která je způsobena běžným užíváním.

Životnost baterie

Jak prodloužit životnost baterie

Dnes nejpoužívanějšími typy baterii jsou tzv., Li-Ion nebo Li-pol akumulátory. Pro ně platí dvě základní pravidla:

  • Nenechávejte zbytečně dlouho plně nabité nebo úplné vybité baterie stát.
  • Nevybíjejte do úplného vybití (tzn. když váš mobil nebo notebook nahlásí, že je baterie vybitá, nesnažte se ji zbytečně úplně vybít) – je mnohem lepší ji dvakrát vybít na 50% než jednou na 0%.

Když to shrneme do jedné věty, tak nejlepší co můžete pro svůj akumulátor udělat je si ho příliš nevšímat, nikdy ho nevybíjet na doraz a dobíjejte stále a kdykoliv jenom je to možné. O ostatní se postará v akumulátoru vestavěná elektronika.

Aktualizováno: 29.12.2010

Počet komentářů: 37

“Záruka na baterie”


  1. Dobrý den,
    reklamovala jsem notebook pro více vad (přehřívání, vypínání, nefungující cd mechaniku a baterii). Po odpojení nabíjecího zařízení se notebook asi po dvou minutách sám vypnul, bez jakéhokoliv upozornění. Vady opravili, ale u baterie mi řekli, že je vadný článek a že tam dochází ke zkratu a že reklamaci na baterii neuznají, že mám koupit novou. Ptám se, je to vada poklesu kapacity, nebo vada funkčnosti? Měla by se tedy raklamace vztahovat? Jinak mi řekli, že musím baterii z přístroje odstranit, jinak se přístroj bude dále vypínat a nebude fungovat s takto poškozenou baterií. Notebook mám přes rok a půl.
    Děkuji za odpověď.

    1
  2. Dobrý den,
    pokud musíte baterii z notebooku vyjmout, abyste jej mohla běžně používat, nebude se zřejmě jednat o pouhý pokles kapacity, ale o vadu baterie jako takové. Na takovou vadu se vztahuje záruka 2 roky.

    2
  3. ludmila Dvorska

    Dobry den, po roce a pul pouzivani smartfonu se nafoukla baterie. Zakoupila by jsem si novou, ale nikde neni k sehnani. Jedna se o pestigio 5455 duo. Lze v tomto pripade odstoupit od smlouvy? Dekuji za odpoved.

    3
  4. V tento moment to na odstoupení od smlouvy ještě není, pro to jsou jasně daná pravidla, viz reklamace. Ale soudím, že s nafouknutou baterií nelze telefon používat, dokonce soudím, že by jeho používání mohlo být životu nebezpečné. Jde o jednoznačný důvod k reklamaci. Prodejce by Vám měl novou baterii sehnat. Pokud Vám náhradní baterii nebude schopen zajistit, potom se lze domluvit i na případném odstoupení od kupní smlouvy.

    4
  5. Dobrý den,
    mám mobilní telefon asi 15 měsíců a vyskytl se problém. Telefon se sám od sebe vypíná. Nelze ani popsat konkrétní situaci kdy, prostě někdy, když poslouchám hudbu, někdy, když ho nepoužívám, prostě kdykoli a to se stane někdy 10krát za den, někdy vůbec… Navíc jsem zjistil, že baterie telefonu je trošku nafouklá, a proto se myslím, že tento problém může být díky ní, že je vadná. Problém s kapacitou nemám, ta ji sice od zakoupení o něco nižší (to je očekávané), ale mobil na jedno nabití vydrží bezmála stejně. Chápu tedy, že mám právo na reklamaci zboží v tomto případě ? Děkuji za odpověď.

    Edit admin:
    Pokud je baterie nafouklá, tak ano.

    5
  6. Hezký den, měla bych dotaz. Zaslala jsem mobilní telefon na reklamaci před koncem dvouleté záruční doby. Důvod – telefon na stejné nabíječce někdy nabíjí normálně, někdy nenabíjí vůbec (2 hodiny je stav nabití 1%). Po přepojení na jinou nabíječku ihned ukáže stav nabití 60% (namísto 1%) a následně se dobije standardním způsobem do 100%. Domnívám se, že se jedná o vadu baterie. Nikoliv snížení kapacity. Jaký je prosím Váš názor na takovou situaci?

    Edit admin:
    Skoro bych hádal, že bude vadná spíše nabíječka.

    6
  7. Dobry den
    mam mobil xperia z1 compact. po roce pouzivani se zacal mobil vypinat. nekdy pri 70procentech nekdy pri50. kdyz sem ho nechal par desitek minut odpocinout najednou naskocil a jel dal ale po chvili opet baterka KO.
    Reklamaci me neuznali musim pry zaplatit vymenu baterky za cca 2000kc. Nechapu proc neni uznana reklamace kdyz jsem si koupil jeden kus zbozi a ne mobil zvlast a baterku zvlast. navic baterie je vestavena nejde vymenit.
    muzete me poradit jak postupovat dale? a jeste jedna otazka. pokud nebudu chtit opravu provest chteji po me 500 za to ze delali diagnostiku a za dopravu. maji na to narok? jedna se o seroizni prodejnu t-mobile. diky za odpoved

    Edit admin:
    Musím se přiznat, že nevím, jak se na baterii pohlíží, pokud je vestavěná a nejde vyměnit. Nejsem odborník na baterie, ale myslím, že i vestavěná baterie je ve své podstatě samostatná komponenta a měla by jít vyměnit. Ale ruku do ohně za to nedám, nejsem na toto odborník.
    Co se týče poplatku, tak prodejce nemá právo po Vás požadovat poplatek za neuznanou reklamaci.

    7


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole