Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Baťa – zamítnutá reklamace bot

23. ledna 2016 Kategorie: Firmy, Produkty

Jednu zkušenost s reklamací bot u Bati jsme zde již před časem publikovali. Tenkrát se jednalo o reklamaci opakovaných vad. Nyní se mám ozval se svými zkušenostmi pan Vilášek, který u Bati reklamoval, v krátkém časovém úseky, hned dva páry bot. V obou případech neúspěšně. Za zaslanou zkušenost panu Viláškovi děkujeme.

Baťa Ostrava – Třebovice – reklamace č.1

Baťa Ostrava – Třebovice, Sjízdná 5054, číslo reklamace 1889769
Reklamace ze dne 12.03.2015

Mé zkušenosti s firmou Baťa jsou v poslední době velmi negativní. V minulosti jsem kupoval byty značky Power od Bati a jejich kvalita vzhledem k ceně byla celkem přijatelná. Toto se však v posledním roce až dvou velmi změnilo. Jak jsem doslechl, stále zvyšující počet reklamací, je patrně zaviněn přechodem na podřadnější materiály z důvodu potřeby vyšších zisků, což mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti. Koupil jsem si dvoje boty Power a oboje mi praskly v horní části na stejném místě po několikaměsíčním používání. Co mě však velmi zaráží je neuvěřitelná arogance v prodejnách Baťa při reklamaci.

Paní vedoucí slíbila urychlené vyřízení s tím, že mi buď zašlou částku uhrazenou na účet, nebo mi pošlou boty domu opravené. Uvedeným směrem totiž nejezdím často.

Výsledek:
Po čtyřech týdnech čekání mi přišlo zamítnutí reklamace s tím, že si mám boty vyzvednout na prodejně. Cituji z reklamačního protokolu:

U PP došlo k prasknutí svrškového materiálu od bandáže až ke kotníku, tak že obuv byla užívaná s vadou a měla být reklamovaná bez zbytečného odkladu. Nyní je již v takovém stavu, že původ negativních změn nelze zjistit. Reklamace je neoprávněna – ZAMITÁME.

Poznámka:
Na moji reakci, že se jedná o naprostý výmysl, neboť obuv jsem reklamoval ihned a byla nošena pouze občas, mi zástupkyně vedoucí sdělila, že oni se dále nemají o čem bavit a pokud se mi to nelibí můžu se s nimi soudit. Volal jsem vedoucí, ta ovšem nikdy nebyla přítomná a prodavačky mi sdělily, že je údajně nemocná.

Pokud chcete něco koupit, jsou milí. Pokud máte problém, projeví se prostě jejich neuvěřitelná arogance k zákazníkům.

Nikomu nedoporučuji kupovat si boty od Bati:
– obecně standardně velmi nízká kvalita produkce
– stále se zhoršující kvalita
– velmi arogantní přístup k zákazníkovi na prodejně Ostrava – Třebovice
– prakticky automatické zamítání reklamací
– dlouhá doba do vyřízení reklamace
– rovněž i oblastní vedoucí odmítá cokoli řešit

Baťa Opava – reklamace č.2

Baťa Opava, číslo reklamace 13811752
Reklamace ze dne 05.08.2015

Baťa a přístup k zákazníkovi:
Koupil jsem si dvoje boty POWER značky Baťa a oboje boty mi praskly v horní části na stejném místě po několikaměsíčním používání. To samo je dost zarážející, ovšem co mě zaráží ještě více, je neuvěřitelný přístup v prodejnách Baťa k řešení reklamací.

Už při přijetí reklamace se paní vedoucí usilovně snažila najít nějaký důvod, aby mohla reklamaci zamítnout. Požádal jsem po předchozích negativních zkušenostech, aby se reklamací přímo zabývali specialisté ve Zlíně a ne nekvalifikované prodavačky, avšak nebylo mi vyhověno.

Zde je email od Bati. Cituji:

Vážený zákazníku, reklamace č.13811751 a reklamace č.13811752 byly dne 21.8.2015 vyřešeny zamítnutím. Vyřešené reklamace si prosím vyzvedněte v prodejně, kde jste reklamace uplatnil. Bližší zdůvodnění našeho rozhodnutí Vám bude podáno na prodejně, při převzetí reklamace. Doneste prosím zahájení reklamačního řízení.
Na tento email neodpovídejte.
S pozdravem prodejna Baťa.

Zde je odůvodnění reklamace. Cituji:

Na pravém půlpáru uvolněn podšívkový materiál – malíky, špatná fixace obuvi. Nesprávným obouváním a nazouváním je vrchový materiál u šněrování a patní část poškozen. Pokud je obuv konstruována se šněrovadly, pak je nutné, aby při užívání byla používána. Při každém obouvání musí být obuv řádně rozvázána – rozšněrována a následně noha v obuvi upevněna zašněrováním. V opačném případě, jak je tomu zde, došlo k protržení. Reklamace je v tomto případě neoprávněná – reklamaci ZAMÍTÁME. Steinerová Ludmila, vedoucí prodejny.

Uvedené odůvodnění je zcela nesmyslné. Používám všechny boty stejným předepsaným způsobem a stejným způsobem jsem používal i uvedené boty v minulosti značky POWER, a k uvedeným vadám dochází právě až nyní. Podle mého názoru, se jedná o používání podřadných materiálů, na které firma z důvodů úspor v poslední době přechází. O to víc je zarážející jejich arogantní chování a nepřátelský přístup k zákazníkům.

Při převzetí, ačkoli tentokrát se zástupkyně vedoucí snažila působit asertivně, nebylo možné se opět na čemkoli domluvit. Postoj firmy patrně spočívá v taktice obviňování a zastrašování zákazníků drahými soudy a víře, že tímto zákazníky odradí. Tento přístup je hanbou u takové značky, jako je Baťa, a pošpiněním odkazu zakladatele firmy!

Doporučuji si velmi dobře rozmyslet nákup obuvi značky Baťa! V případě reklamace vám bude s největší pravděpodobností pod vymyšlenou záminkou automaticky reklamace zamítnuta!

Počet komentářů: 4

“Baťa – zamítnutá reklamace bot”


  1. Eva Mešková

    Dobrý den, zakoupila jsem si kotníčkové boty u firmy Baťa a po roce a půl mi praskla podešev. Boty jsem okamžitě reklamovala, ale odpověď mě doslova vytočila . Důvodem zamítnutí reklamace bylo, že se nejedná o obuv na běžné nošení, ale o módní obuv a častým nošením se obuv opotřebovala. Z tohoto důvodu mi nebyla reklamace uznaná. NEKUPOVAT BOTY U BATI !!!

    1
  2. Dobrý den , ráda bych jsem přidala komentář na firmu BATA . Dnes mě bylo sděleno že reklamace se zamítá . Koupila jsem si boty – zateplené holínky v kterých se nedá absolutně chodit . Nevím jak to mám řešit . Ono 1000kč pro důchodce který je na vše sám je strašné . Rozhodla jsem se že oslovím vedení ve Zlíně . Moc si od toho neslibuji , ale tento článek je i pro ostatní spotřebitele . Napíší jak reagovalo ředitelství . Bohužel už to není ten dobrý BATA . Zděnka

    2
  3. Svatava Peterová

    Dobrý den,
    4.4.2019 jsem si koupila letní boty asi za 1190Kč.
    Začala jsem je používat v červnu a asi po 3 týdnech (ne každodenního nošení) se mi odlepila páska okolo podešví. Šla jsem boty reklamovat do Šantovky v Olomouci, kde velmi nepříjemná paní komentovala, že to asi reklamovat nepůjde, protože jsem do boty zasahovala. Nakonec reklamace uznána byla, pásku tam někdo něčí nekvalitním nalepil a poslal po 3 týdnech zpět (a léto běží). Boty jsem si vyzvedla 22.7. 2019 a měla jsem je obuté 4x po 15 minutách a odlepily se pásky znovu – tentokrát na obou botách, takže jsem je včera odnesla znovu (léto běží) a budu čekat dalších 30 dní, jestli to nějaký šikula někde na koleně opět něčím polepí, pak bude konec léta, já boty schovám do krabice, příští léto je znovu vytáhnu a za 3 dny je ponesu na třetí reklamaci, kde mi teprve vrátí peníze.
    Takže boty na léto jsem si koupila jinde a ty od Bati, které jsem obula asi 25x
    někde leží a já čekám až proběhne 3. reklamace, abych se jich zbavila.
    U Bati již nikdy nic nekoupím.
    Velmi mě zklamal i přístup personálu, který vyrušíte z konverzace jen tím, že vstoupíte do prodejny.
    Svatka

    3
  4. Pavel Kučera

    Dobrý den
    12,6,2019 jsme zakoupili pro desetiletého syna boty na běžné nošení ve Slaném. Po cca 4 týdnech nošení, přesněji na dětských táborech došlo ke kompletnímu prošlapání podešve a dírám o velikosti cca 2 cm. Po reklamaci byla zamítnuta s odůvodněním, že obuv byla nestandartně používána a mechanicky opotřebována. Není mi jasné, jak může desetileté dítě za jeden měsíc používání prošlapat komplet podešve. Takže boty za 600,- Kč na jeden měsíc nošení. I laikovi při pohledu na podešve dojde, že se jedná o krajně nekvalitní materiál. Po této zkušenosti již více ne Baťa.

    4


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole