Vrácení zboží u FK Technics
Po delší době se opět podělím o další svou nepříliš pozitivní zkušenost s jedním eshopem. Jedná se o společnost FK Technics s.r.o. která provozuje svůj eshop na adrese shop.fkt.cz.
Zakoupil jsem si u nich dvě meteostanice Conrad 6802, které jsem ale do týdne vracel. Pro zjednodušení a zrychlení jsem se rozhodl, že je vrátím do 14dní bez udání důvodu. K vrácení těchto stanic mě vedla jejich nepřesnost, kterou jsem si ověřoval prostřednictvím několika dalších meteostanic. V tomto případě by reklamace na „nepřesnost“ nemusela být zcela jednoznačná, a tak jsem se rozhodl pro zmíněné vrácení do 14dnů.
Zboží jsem vrátil osobně na pobočce v Praze dne 14.12.2011, kde prodavač zboží převzal a překontroloval, následně se mnou sepsal reklamační list (i když se o reklamaci nejednalo) s vysvětlením, že mě bude telefonicky kontaktovat reklamační technik a dohodne se mnou způsob finančního vyrovnání. Což se mi moc nelíbilo. Jelikož se nejednalo o velkou finanční částku, předpokládal jsem, že dostanu své peníze okamžitě na pobočce. To prý ale není možné, že to jejich „pokladní“ systém neumožňuje. Nakonec jsem souhlasil, co jiného mi také zbývalo, ale ještě před odchodem jsem se ujistil, že podruhé na pobočku už muset chodit nebudu. Pracovník FK Technics mě ujistil, že určitě ne, že vše se mnou vyřídí reklamační technik po telefonu. Tak jsem čekal na telefonát.
Do 3.1.2011 se mi nikdo neozval ani na telefon ani na mail, tak jsem společnost FK Technics kontaktoval emailem sám. Za 3 dny (6.1.) mi přišel email, že potřebují vyplnit a podepsat dobropis. Po pár vyměněných emailech a mé neochotě běžet s vyplněním dobropisem opět na pobočku (když jsem byl ujištěn, že se vše vyřeší přes telefon) jsem na reklamační oddělení zaslal vyplněný dobropis elektronicky 7.1. Takže vše potřebné podklady pro výplatu dostali prakticky obratem. Ovšem peníze jsem dostal na účet až 18.1.2011.
Výsledek je ten, že společnost FK Technics s.r.o. nedodřela 30ti denní zákonnou lhůtu pro výplatu. A kdybych firmu sám nekontaktoval, tak na své peníze čekám asi dodnes. Protože slibovaný telefonát vůbec neproběhl.
Nojo, svině se najdou všude… Horší je, že je to pořád častější… :/
1U firmy FK technics/Conrad jsem si objednal rádio s MP3 přehrávačem. Při přehrávání MP3 bylo z reproduktoru slyšet praskání a tak jsem ho reklamoval. Reklamace mi byla zamítnuta s tím že se závada neprojevila a patrně je vadné moje datové medium (flashdisk). Při druhé reklamaci jsem pracovníkům na pobočce FK technics závadu předvedl. Sami si výrobek otestovali s jejich vlastním datovým mediem a uznali, že je výrobek skutečně vadný. Své zjištění napsali do reklamačního protokolu. Reklamační technik sídlící v centrále FK technics mi reklamaci opět zamítl s tím, že se jedná o chybu mého datového nosiče. Závada se projevovala i nadále, tak že jsem poslal výrobek na reklamaci potřetí. I ta však byla reklamačním technikem zamítnuta s tvrzením, že se opět jedná o můj vadný datový nosič. Písemné vyjádření kolegů FK technics z pobočky a jejich zjištění úplně ignoroval.
2