Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Reklamace notebooku u Alza.cz

25. června 2009 Kategorie: E-shopy

Popíši vám svou zkušenost s reklamací u e-shopu Alza.cz (dříve AlzaSoft.cz). Úvodem musím říci, že nechci nikoho poškodit, ani Alzu ani autorizovaný servis Acer, nemohu totiž jednoznačně prokázat, na čí straně byla „chyba“. Píši zkrátka jen to, jak to bylo, obrázek si už udělá jistě každý sám.

První problémy již po roce

Před více jak dvěma roky jsem si u Alzy objednal notebook Acer (konkrétně model ACER Aspire 3692NWLMi, ale to není důležité). Tehdy vyšel na více jak 15 a půl tisíce korun. První problémy s notebookem se začaly objevovat po ročním užívání. DVD mechanika špatně načítala a na LCD displeji se objevily první vadné pixely. Jelikož jich bylo hodně a znepříjemňovali mi práci na PC, rozhodl jsem se notebook poprvé reklamovat.

Pro reklamaci jsem zvolil osobní návštěvu pobočky v Praze Holešovicích. Technik notebook prohlédl, uznal, že vadné pixely na LCD skutečně jsou, a celý notebook zaslal do autorizovaného servisu, který je pro celou ČR jediný v republice a nachází se v Brně. Celé reklamační řízení se stihlo vyřídit v zákonné lhůtě 30 dní a musím přiznat, že k mé spokojenosti. Proběhla výměna DVD mechaniky za novou, LCD display byl také vyměněn za nový.

Druhá a třetí reklamace

Ovšem během následujícího roku se na displeji začaly zase objevovat vadné pixely. Zhruba měsíc před koncem záruční doby jsem tedy notebook reklamoval podruhé. Opět jsem osobně navštívil pobočku v Praze, technik notebook znovu prohlédl a uznal, že na displeji je více jak 10 vadných pixelů a notebook odeslal do servisu.

Asi za 3 týdny jsem dostal notebook zpět. A zde začínají mé problémy nabírat na intenzitě. LCD display byl vyměněný, ale ne za nový! Horní víko (cover) byl značně poškrábán a hlavně vadných pixelů na displeji bylo ještě více než na původním reklamovaném. Obratem jsem na místě tedy požádal o třetí reklamaci. Jelikož se jednalo o třetí reklamaci stejné závady, požádal jsem zároveň o odstoupení od kupní smlouvy.

Přijetí notebooku k reklamaci proběhlo stejně jako v předchozích dvou případech. Technik notebook prohlédl a opět uznal, že se na LCD vyskytuje více jak 10 vadných pixelů. Byl jsem informován, že notebook byl odeslán do autorizovaného servisu do Brna. Asi po týdnu čekání jsem z reklamačního oddělení Alzy dostal následující email, cituji:

Dobrý den,

Servisní středisko společnosti Acer, nám zaslalo dotaz, zda budeme souhlasit s placenou opravou (výměnou displeje) v ceně 4,043.64,- CZK bez DPH.
Prosím napište mi, zda budete souhlasit s cenou opravy.
Na jeden vadný bod se bohužel záruka nevztahuje.

Jen připomínám, že reklamační technik Alzy při přijetí reklamace sám uznal, že vadných pixelů je více jak 10. Na uvedený email jsem reagoval s tím, že nesouhlasím s žádnou opravou natož placenu, že jsem při reklamaci žádal o odstoupení od smlouvy, a že vadných pixelů je zcela jistě více jak 10. Můj email zůstal ze strany Alzy bez reakce! Proto jsem se rozhodl kontaktovat servisní středisko společnosti Acer sám a požádal je o přezkoumání mé reklamace.

Odstoupení od kupní smlouvy

Po přezkoumání došlo servisní středisko k závěru, že display je skutečné vadný, a že mám nárok na záruční opravu. Za další necelé dva týdny jsem dostal od Alzy další email, že má reklamace je vyřízená a opravený notebook je připraven k vyzvednutí. Opět jen připomínám, že jsem o opravu nežádal!

Nezbylo mi tedy nic jiného než se opět osobně vydat do Alzy a celou situaci si s nimi vysvětlit. Trval jsem na svém a žádal odstoupení od kupní smlouvy. Asi po hodinovém „vyjednávání a ujasňování“ mezi mnou, reklamačním technikem Alzy a telefonicky i servisem Aceru jsem odcházel s vrácenou hotovostí za vadný notebook.

Zda se tedy jednalo pouze o shodu „nepříjemných“ náhod, nebo zda jsem až moc paranoidní, nechám na vás. Nicméně nový notebook již nemám od společnosti Acer a nebyl zakoupen u Alza.cz.

Malá rada na závěr, při opakovaných reklamací si pečlivě uchovávejte všechny servisní reklamační protokoly.

Autor: Viktor

Počet komentářů: 32

“Reklamace notebooku u Alza.cz”


  1. Dalibor Hanus

    Soudím se s Alzou cz a mám pokračování soudu 18.06.2015 v Ostravě Porubě, dveře číslo 301, začátek od 12:00 hod. Doporučuji se soudit s Alzou cz a nenechat to na písemné stížnosti.

    1
  2. Do Alzy už nechodím asi 8 let, při reklamacích tam dělají z lidí hlupáky a servis Acer, to je úřad sám pro sebe, v tomto servise jsem měl notebook asi na 6mi záručních opravách, při té šesté mi došla trpělivost. Začalo to tím, že se po sklopení neuspával displej, to opravili ale obratem po opravě mi nešel jeden USB port, nato mi řekli, že další mi jdou ne?, zaslal jsem jim to znovu a ejhle, do notebooku vnikla neznámá tekutina, takže desku vymění ale za 10.000 (nový stál tehdy 35.000), tak s tím jsem nesouhlasil a požádal je aby mi dali svolení nechat prozkoumat notebook soudním znalcem v oboru, neboť jsem s jistotou věděl, že do notebooku tekutina nepřišla a pokud ano tak jí tam musel nalít technik Aceru při záruční opravě, přičemž při první záruční opravě toto konstatováno nebylo. Přišla nabídka, že to tedy opraví zdarma, ale že to bude mimozáruční oprava, souhlasil jsem, když mi notebook dorazil, tak během týdne přestaly fungovat dvě klávesy, znovu notebook putoval do servisu, po výměně klávesnice údajně za novou nešly zase jiné klávesy no a vše to bylo završeno tím, že přestala fungovat CD mechanika. Takže chce to jen se nedat a bojovat. Tenkrát jsem to ani neřešil přes Alzu, ale rovnou s tím servisním střediskem Aceru v Brně a pán od PPL co si pro noťák jezdil mě poznával už na dálku.

    2


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole