Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


MT nábytek neuznal reklamaci sedací soupravy

11. března 2017 Kategorie: E-shopy

Mám velmi negativní zkušenost s eshopem MT nábytek, který se prezentuje jako největší český on-line obchod s vybavením bytů a domů. Má zkušenost je negativní hned z několika důvodů: dodaný výrobek byl nekvalitně zpracován, proces reklamace byl odbyt a navíc také v rozporu s platnou právní úpravou.

U tohoto obchodu jsem si vybral a objednal rohovou sedací soupravu. Zaujala mě především bohatá nabídka vzorů čalounění. S dopravou a termínem dodání problém nebyl, objednávku jsem na doporučení učinil s měsíčním předstihem. A tak se vše stihlo na čas a můj první dojem ze sedací soupravy byl pozitivní.

Problém č. 1 – Kůrovec

První problémy však na sebe nenechaly dlouho čekat. Po několika měsících se totiž ze sedací soupravy začaly sypat jakési piliny. Když jsem se na svou sedací soupravu poprvé podíval také zespodu, viděl jsem dřevěné trámky s kůrou, a pod ní cestičky od kůrovce nebo jiného brouka plné „pilin“. A jelikož jsem tímto nábytkem zařizoval nový prázdný byt, považuji za vyloučené, aby se brouk do sedačky dostal z jiného mého nábytku.

Vše jsem nafotil a sedací soupravu reklamoval. Obchod reklamaci uznal a dohodli jsme se na finanční kompenzaci. I když sedačku nevyužívám každý den, nechtěl jsem být měsíc nebo třeba i déle bez možnosti se pohodlně posadit. Toto řešení mi tedy vyhovovalo.

Problém č. 2 – Prosezená sedací plocha

Další a mnohem závažnější problém se začal objevovat po prvním roce užívání. Nyní, tedy zhruba za rok a půl od nákupu, je sedací souprava nepoužitelná – prosezená sedací plocha. Chci zde upozornit, že sedací soupravu užívám sám a vážím běžných 70 kg. Nedokáži si ani představit, jak by stejná sedací souprava vypadala po ročním užívání v rodině s dětmi.

Jelikož je sedací souprava ještě v záruce, rozhodl jsem se tuto vadu reklamovat. Sedací souprava je prosezená tak moc, že sezení na ní je velmi nepohodlné, buď se propadám, nebo mě do sedací části těla tlačí prkna. S těmito problémy je spojeno také hlasité vrzání.

Přes webový formulář jsem vyplnil požadované údaje, popsal stav věci a požadoval posouzení technikem. Obratem jsem dostal odpověď, že mám sedací soupravu nafotit, a fotografie zaslat emailem. Technika prý nemají k dispozici. Trochu divné na největší on-line obchod s nábytkem!

MT nábytek

Namítal jsem, že jde o typ závady, který příliš dobře nafotit nelze. Pokud bych například reklamoval zapáchající nábytek (třeba napuštěný fermeží), také by ho chtěli jen nafotit? Ale prý mají takový postup! Nafotil jsem to, jak nejlépe jsem dokázal. A odeslal.

Hned druhý den jsem dostal odpověď:

Vážený zákazníku,
dle fotografií se jedná o běžné opotřebení zboží, způsobené jeho užíváním, nikoliv o vadu.
Reklamaci zamítáme.
Děkujeme za pochopení

Problém č. 3 – Nevydaný reklamační protokol

Proces reklamace u MT nábytek zřejmě nebude úplně košer. Již to posuzování od stolu pouze na základě dodaných fotografií je dost neprofesionální a působí odbytě. Navíc jsem o výsledku reklamace nedostal řádné vyrozumění, které by odpovídalo §2173 Občanského zákoníku. A to ani po písemně a telefonické urgenci, přestože mi byl přislíben!

Problém č. 4 – Neuznávají posudek soudního znalce?

Jsem přesvědčen, že závada na sedací soupravě není způsobena běžným opotřebením. Jsem si dobře vědom, jak často a jakým způsobem sedací soupravu užívám. Rozhodl jsem se tedy využít asi jediný možný způsob, jak se v této situaci dobrat spravedlnosti – tj. posudek od soudního znalce.

Dotázal jsem se tedy, pokud nemají k dispozici technika, který by dokázal závadu odborně posoudit, zda mou reklamaci uznají, pokud jim dodám kladný posudek od soudního znalce. Odpověď přišla velmi rychle:

Vážený zákazníku,
na zamítnutí reklamace trváme.

Mám to tedy chápat tak, že MT nábytek neuznává při reklamacích posudky soudních znalců? Toto jednání ve mně vyvolává dojem, že spoléhají na to, že si lidé kvůli relativně levné sedačce nebudou chtít vyhotovovat poměrně drahý posudek soudního znalce, který přijde i na několik tisíc korun, a následně se soudit, když výsledek samozřejmě není nijak zaručen.

Vyjádření reklamačního oddělení MT nábytek

Pro zachování objektivity byl tento výše uvedený text 3.3.2017 poskytnut obchodu k vyjádření. Dne 9.3.2017 přišla emailem odpověď včetně přiloženého a doposud chybějícího reklamačního protokolu:

na vady Vám byla poskytnuta sleva ve výši 20% dne 7.12.2015. Na zamítnutí reklamace 20172916 trváme.

Vyjádření obchodu situaci „vyjasnilo“. Chápu to tak, že uznáním reklamace s kůrovcem si „předplatili“ vadu na matraci! Nebo snad mají nastavený limit jedna uznaná reklamace na produkt? Opravdu originální. Sleva byla poskytnuta na vadu s kůrovcem, nikoliv na vady, jak uvádějí! Nebo snad věděli o dalších vadách a ty mi zamlčeli? Nevím, co je lepší varianta!

Jak vypadá vypracovaný reklamační protokol, můžete vidět zde. Z jeho podoby je jasné, že obchod nemá pro tyto účely připraven žádný formulář. Proč? Byl jsem první, kdo chtěl vystavit o proběhlé reklamaci protokol?

Posudek soudního znalce

I přes odpověď obchodu jsem byl rozhodnut, že si odborný posudek nechám zhotovit. V seznamu soudních znalců jsem si našel nejbližšího a oslovil jej. Po telefonickém rozhovoru jsem ale bohužel od toho záměru upustil.

Soudní znalec mě seznámil s postupem jeho práce, jejíž nedílnou součástí by byla také práce čalouníka. Celý posudek by odhadem vyšel na 6.000 korun. I když by třeba posudek vyzněl nakonec v můj prospěch a náklady na jeho vypracování by mi musel ve výsledku MT nábytek dle zákona proplatit, nemám takto vysokou finanční částku okamžitě k dispozici. A navíc bych se o ni musel třeba i roky soudit.

Ač nerad, zřejmě budu nucen celou situaci zkousnout a svou další nečinností de facto uznat tuto reklamaci skutečně jako „neoprávněnou“. Poohlédnu se ale po znalci ještě někde jinde. Nicméně získal jsem zajímavou zkušenost a vím jedno, u MT nábytku již nikdy nenakoupím. A pokud si nechcete projít podobnou zkušeností, radím to i vám. A zjevně nejsem sám, jak napovídají recenze další zákazníků, například na Heurece.

Děkuji všem, kdo dočet až sem!

Aktualizace: 12.4.2017
Dne 11.4.2017 podala společnost Exiteria a.s., které provozuje obchod MT nábytek, na sebe návrh na insolvenci.
Nedoporučujeme tedy nechávat si zpracovávat znalecký posudek. I pokud dopadne ve prospěch zákazníka, MT nábytek jej téměř jistě již nikdy neproplatí. Museli byste se s touto pohledávkou přihlásit do insolvenčního řízení, ve kterém ale budou pravděpodobně uspokojeni pouze věřitelé s vyšší pohledávkou.
Samozřejmě nedoporučujeme u tohoto obchodu za této situace také cokoliv nakupovat!

Možnosti jak postupovat v případě zaplacené a nedodané objednávky popisujeme v následujícím článku.

Počet komentářů: 4

“MT nábytek neuznal reklamaci sedací soupravy”


  1. Taky jejich bývalý zákazník

    Pěkná recenze, myslím, že firma je zralá na kolektivní žalobu. Jenže komu by se do toho chtělo, že. A právě na to tihle vykukové hřeší.
    MT nábytek je známá firma. Stačí se podívat na recenze na heuréce a nikdo rozumný si u nich nic nekoupí. Takže možná informování potencionálních zákazníků tímto způsobem bude mít také svůj význam.
    Ikdyž, lidi jsou ovce, stačí zamávat před čumákem nízkou cenovkou a jdou za vámi kam potřebujete…

    1
  2. Insolvence

    Ha, insolvence! Hezký trik… 🙁
    Zákazníků, kteří mají zaplacenou objednávku a již měsíc čekají na dodání, je mi velmi líto.

    2
  3. Dobrý den, asi tak. Koupila jsem jídelní sestavu. Stůl nám přišel s poškozenou deskou. Sestava došla od objednání téměř po 2 měsících. Týž den jsem uplatnila reklamaci 16.4.2017. Set si odvezli. Přes veškerou urgenci nemáme ani stůl ani peníze.
    Měl by někdo radu jak vymoci reklamaci? Či zda je to vůbec reálné..
    Děkuji za odpověd.

    3
  4. Vojtěch

    Zkusil bych tuhle stránku http://obchod-nabytek.cz už jsem to tu někde do diskuze psal, je to zdarma a píšou, že pomáhají zákazníkům MT nábytku dostat svůj objednaný nábytek… třeba vám také pomohou.

    4


Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole