Vadné.cz - Upozorňujeme na vadné produkty a služby


Výměna nebo vrácení nevhodného dárku

28. prosince 2010 Kategorie: Doporučujeme

Dostali jste letos k Vánocům nevhodný dárek? Nezoufejte a neházejte ho hluboko do skříně, třeba existuje možnost jak jej vyměnit nebo úplně vrátit.

Pokud byl takový dárek zakoupen v klasické kamenném obchodě, záleží pouze na ochotě obchodníka, zda vám zboží vymění. Není to ze zákona totiž jeho povinnost. Proto je dobré se na tuto možnost předem informovat. Ve vánočním období však většina obchodníků tuto službu svým zákazníkům poskytuje, ovšem je nutné respektovat stanovené podmínky. Podmínky výměny či vrácení zboží jsou totiž zcela v kompetenci obchodníka. Prodejce tak může například trvat na původním obalu, u textilu na neodstřižených visačkách apod. Obchody ale zpravidla neumožňují výměnu či vrácení kosmetického zboží, potravin nebo spodního prádla.

Jiná situace nastává pokud byl dárek zakoupen přes internet v tzv. e-shopu. Zde máte ze zákona právo zboží do 14dní vrátit, a to dokonce bez udání důvodu. Některé internetové obchody pro letošní Vánoce tuto lhůtu dokonce prodloužili na 30 dní (např. Mall.cz). Mějte ale na paměti, že zboží nesmí být vaší vinou nijak poškozeno. Pokud zboží vracíte zpět poštou nebo kurýrem hradíte poštovné plné výši vy.

Ať už byl nevhodný dárek zakoupen v kamenném nebo internetovém obchodě, v obou případech je při výměně nezbytné prokázat, že jste výrobek koupili právě u nich. Nákup můžete doložit paragonem, fakturou, záručním listem či výpisem z platební karty.

Napsat komentář

(číslicí) (*)

(*) = povinné pole