Nakupujete v Tescu zboží v akci? Tak pozor!
Nějaké to zboží v akci už koupil asi každý z nás. Dokonce věřím, že jsou mezi námi i tací, kteří prakticky jinak nenakupují. Člověka potěší, když nakoupí něco „výhodně“, a potěší ho to dvojnásob, když to právě shání a potřebuje. Pokud ale vidíte v supermarketu nápis AKCE, neměl by se mám hned asociovat výhodný nákup, ale spíš byste měli danému zboží a zejména ceně věnovat zvýšenou pozornost!
Posledně jsme vám představili možnosti jak se vyhnout nekvalitním potravinám, dnes nás zaujal nástroj, který odhaluje falešné akce v e-shopu Tesco. Webová služba TESCOVINY.cz monitoruje od letošního června ceny veškerého zboží z e-shopu TESCO on-line. Vzniká tak pravidelně aktualizovaná databáze historií cen. A právě díky obsáhlé databázi je možné odhalit falešné akce a rozlišit slevové akce skutečné. Jak vypadá taková falešná akce? Uvedeme jeden příklad za všechny.
Zboží: Mattoni Sycená minerální voda s příchutí 1,5l
Akce: sleva 33%
Cena dříve: 17,90 Kč
Cena v akci: 11,90 Kč
Ušetříte: 6,00 Kč
Láká vás tato nabídka? Pokud ano, naletěli jste na falešnou akci. Zboží je sice zlevněno, ale ne o 33% tedy o 6 korun, ale pouze o korunu. Uvedený graf přehledně ukazuje, jak bylo zboží bezprostředně před akcí účelově zdraženo.
27.6. je cena 12,90 Kč
28.6. je zdraženo na 17,90 Kč
29.6. je opět zlevněno na 11,90 Kč
Příklad s minerální vodou není bohužel ojedinělý a v některých případech můžete narazit na zboží, které je v „akci“ dokonce dražší než před ní. V Tescu si zřejmě uvědomili, že slovo akce není nějak vázáno na pojem sleva a proto zboží v akci prodávají i dráž!
Nyní můžete díky projektu TESCOVINY.cz podobné falešné akce odhalit ještě před nákupem. Zmíněný web vám ukáže kromě falešných akcí i akce skutečné a odhalí dokonce i akce skryté. Tedy zboží, které je zlevněno, ale není nějak výrazně propagováno.
Nutno podotknout, že se jedná pouze o zboží nabízené v e-shopu, v kamenných prodejnách může být situace odlišná (lepší ale také horší). Zajímavé by bylo porovnání s ostatními řetězci působící na našem trhu jako jsou Ahold (Albert), Lidl, Kauflad, Billa nebo třeba Globus. Zmíněné řetězce ovšem nemají vlastní e-shop a monitoring cen v kamenných obchodech je finančně, personálně i časově velmi náročný.